Friday, January 21, 2011

soal hati???




assalamualaikum.....

WAH!!!!!! da agk lme ak x update blog ak ni.....

rndu ase...kekangan masa buat ak xsmpat nk update....

but now i'm back..hehe

hurm..kli ni ak nk b'bcra ttg soal aty.....

biase bila sebut soal aty msti mind kte trus k kkasih...btol k??
hurm.....soal aty ni byk glngan sbnarnya....

ad yg pd parent...
pada kengkawan....
pada jiran tetangga...
pada masyarakat sekeliling kte.....

ak nk berbicara soal aty ni ttg spe ek....hurm.....

soal aty  DIRI SENDRIRI....

umo skg da nk msuk 21,da byk tmpat ak merantau....

n ak da knl plbagai ragam mnusia yg bernama KAWAN ni....

dari ak tadika, then ak primary skul, secondary skul.....
then ak k PLKN, then ak k POLISAS....

hurm da kre byk r merantau dr xdop langsung kan...hehe

hurm....da jd sifat aku,ak lbey ske mndengar n mmerhati dari bercakap...


sape yg knl ak tau sifat aku ni....
sstgah org ok jer ngn sifat aku yang satu 2....
tp sstengah org xbpe ske....npe ek??
ak byk ckp pom salah,ak diam pom org xske....

kenapa??bkpe??bkpo??

ntah....ak pom xtau....
tp ape pom satu jer prinsip aku....

bercakap hanya bila perlu...xdop yang penting,lebih baek silent...

bercakap banyak akn membuatkan aty kte mnjadi keras..
n banyak bercakap juga akan menambahkan dosa...
ini kerana apabila bercakap kte byk bercakap ttg hal2 yang tidak berfaedah...
antara nya mengumpat, mengata, mnyindir, mengajar kearah keburukan...
2 yang biasa terjadila terutama golongan wanita macam aku ni la....hehe

soal nya aty apabila kte tidak bercakap kenapa ada yang bercakap dibelakang??

hurm...pape pom terima kasih semua sbb korang da bg pahala kt aku...
syukur sgt...atleast ada jgk bekalan ak di hari perhitungan nati....

ak sayang kengkawan aku tp ad ke kengkawan ak sayang aku???

wallahualam....

tape la...xpnting sume 2...yang penting kengkawan aku eppy n ak pom eppy....


miss my bestfrens......

susah untuk mencari sahabat sejati dalam hidup ni...
yg kte sllu jumpa hanya kawan semasa senang tapi tidak semasa susah..

soalnya aty bia kan ia terjawab sendri...
aku buntu dalam mencari jawapan....
so sampai disini saja dulu...

assalamualaikum.......





(peace no war k!!)
sayang kamoo sume...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

(^_^)